DHLT och DHL har enats om en gemensam marknadsföringskampanj. Syftet är att stödja medlemsåkerierna med sin rekrytering av chaufförer. 

En kraftfull portal för nationell rekrytering av chaufförer har utvecklats av DHLT. I den kan intresserade chaufförer skicka in sin ansökan om anställning till valfritt medlemsåkeri.

För att nå ut behöver satsningen kompletteras med en proaktiv marknadsföring. Tillsammans med DHLs marknadsavdelning har därför en spännande och aktiv marknadsplan tagits fram.

Relaterade artiklar kommer skrivas som blogginlägg på DHLTs hemsida. Dessa kommer sedan att publiceras och marknadsföras av DHL genom deras LinkedIn-konto samt av DHLT på vår Facebook-konto. Vidare kommer enskilda chaufförer och hur de upplever sitt yrke att lyftas fram på DHLs Instagram-konto.

Med anledning av det senare söker vi tio (10) chaufförer från medlemsåkerierna som kan delta i kampanjen. Vi behöver namn, kontaktuppgifter och minst en någorlunda proffsig bild på personen i sin arbetsmiljö. Eftersom DHL finansierar kampanjen är det företrädesvis deras varumärke som ska lyftas fram i bilden. Skicka dessa till mig snarast möjligt eller hör av dig med frågor.

Jon Shubeli

Jon Shubeli

VD

Med passion för datadriven verksamhetsutveckling. Kontakta mig

Skriv en kommentar

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.